Tuesday, 1 May 2012

graduation story :)

assalamualaikum :)

hee. cite yang dah agak basi, tapi takesalah kan. sbb dah penah janji nak cerita. such a perfect timing, the whole family datang. alhamdulillah, ade rezeki lebih sikit, abah manage bawak the whole family dtg. kebetulan nina cuti, while eja and faan, abah extra cutikan. haha.

the graduation ceremony took place on 15th april, tapi dorg dtg awl sikit, hari jumaat the 13th. and im super thankful, about the place yang i choose for them to stay, abah sgt satisfied. haha. my dad ni agak memilih sikit, and he is very perfectionist about everything. kirenye mcm, if die nak dtg, u kena prepare things very well, as if the menteri yang nak dtg. kena plan well, mcm mana nak gerak, timing, places to visit and what not.

nak kata kitorg berjalan sakan, tak jugak. sbb abah dah pesan awal2, find a place to stay yang dekat dengan mall, so kite g mall tuh jela senang to eat ke ape. so guess ive made a perfect choice for choosing apartment mediterranean in jakarta barat for them, walking distance je to Central Park mall. and mmg sgt2 lah tepat pilihan tuh, sbb jam teruk gile jakarta masa dorg datang tuh. huu.

malam before the grad ceremony, saya mengadu kat umi, "umi, yana macam nak make up sikit for besok, but umi taulah kan, yana x pandai make up. biasa mintak tlg housemates, tapi ni masing2 dengan family masing2, takkan nak menempel dengan dorg plak kan?" then umi asked, "kakak bawak ke brg make up?" hee, saya sengih. i pour all the things yang saya ade in my make up bag. yes, i got a make up bag walaupun i rarely put the make up on. haha. then umi tgk2, sume die tak berkenan. and tahulah my mum, die cakap "okay, jom turun mall, kite dinner, then we find things for you"

salu saya pakai eyeliner yang gel punya tau warna hitam, and rupe2nye barulah saya tau, umi x suke. so masa g jalan2 nk g carik make up, umi amik eyeliner warna brown, sbb die kata mach dengan warna mata saya. hahaha. entah bile pulak mata aku jadi brown :P and die beli cm stu eyeliner lagi yang cm shimmer sikit. i was like, oh my, semangat benor mak aku ni.

so malam tuh, after balik dinner, memang kitorg duk anak beranak test make up. haha. and i warned umi awal2, muka yana ni maskulin, jgn make up tebal2 sangat, kang jadi pondan :P so bape kali try test entah, blusher nina yang handle, lipstick nina + umi, mata umi. hee. malam tuh punya make up memang sgt puas hati, tapi try test make up tuh ada lah dekat 2 jam. kehkeh. sbb happened to be, family saya jenis x make up sangat. sbb tuh bile cakap psl make up dengan saya, mmg saya surrender awal. hee.

and seperti dijangkakan, kalau sapa2 make up saya, mesti geram dengan part kening. cos kening saya jarang2, tak hitam and sangat tebal serta berterabur. tapi seriously, malam tuh masa try test, rse okay je. umi sentuh pun sekejap je part kening tuh, dah jadi :D

tapi lain ceritanya bila masa hari grad tuh. haha. maybe sebab kena bangun awal sgt kot. grad ceremony tuh start 830 pagi, so 730 dah kena ade kat sana. and i woke up at 5, siap2, sbb umi suh bgn awal and lumuq moisturizer banyak2 sbb kulit saya kering. and umi pun startlah make up. agaknya sbb umi make up dalam keadaan laloq kot, haha. memang apa yang jadi on that day memang quite different nga apa yang kitorg test2 tuh. part kening especially. sampai masa saya upload gmbr, my friend ade sorg yang cakap "yana, i havent see u in heavy make up like this, paling takley blah part kening, aku dah x nampak part lain dah selain kening ko, yana!" hahahahahaha. hampehhh gila. and masa tuh jugakla, tho saya just pakai lip ice je, tapi jadi merah gile bibir. aiyooo. tapi layan jelah, at least my mum wat much better kot dari saya wat. ngehngeh.

so there u go the graduation ceremony, dari 830am sampai 130pm kalo x salah. memang obviously nampak my family kebosanan, sbb kitorg split tempat duduk. and my sister siap update dekat status fb, "sepatah haram pun aku x faham" hahaha! mau tak nye, memang bahasa indonesia totally dorg pakai for the speech kan. hee. nasiblah :P

the rest rasanya, yana share the pictures je lah eh? tak banyak pictures dengan abah, sedih btol. sebab taulah abah, semua nak cepat2. and im soooo happy, dorg bagi suprise, dorg bagi bear that morning yang wat saya jadi shocked habis sebab saya duk selongkar beg nak tgk ape dorg bawak from malaysia utk saya, tak sikit pun saya nampak kelibat bear tuh. hee. pandai dorg sorok :D






















and ramai org confused ingat saya akan balik for good, but taklah, i still have practicals to do here. about two years lagi insya Allah. banyak sangat dugaan sekarang, but hopefully semuanya akan okay.

the scroll is just for you, umi and abah. i know how much ive put u guys in worries masa saya ngah wat thesis sampaikan abah cakap masa lepas saya dpt scroll tuh and i thanked them, then abah cakap "tape kak, abah lega sangat, jangan wat abah risau mcm ni lagi yeh? dengar kakak nangis hari2" heee. teruk btol yana. but insya Allah, selagi yana mampu, yana akan wat yang terbaik for umi and abah and for my siblings too. no matter how hard it may seem, for them ill do anything just to make them proud of having me.

enough with the graduation story, insya Allah ade masa, saya cite psl patients pulak :) take care. happy labour day everyone. assalamualaikum :)


p/s : tengok cerita cinta buat emelda buat saya emotionally unstabled. hee. 

1 comment:

Atikah said...

lagi two years kat sana praktikal??bila nak kawen nye ni yana..hehehe~