Wednesday, 15 January 2014

happy belated new year! new year, new status :)

assalamualaikum :)

pardon me for that late wish, dah half a month baru sempat nak wish. alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah, this year energy dia mcm different sket. hee, 2014 comes with a great responsibility.

1. for the ni'mat that im keep on getting from the Most Gracious, i need to be a better slave and caliph of Allah
2. im going to struggle hard as this is (hopefully) going to be my final year
3. mite as well work at the end of the year (insya Allah)
4. is a fiancee to someone dah ;)
5. ada rezeki bertukar status lagi ke this year? ehehe.

endless syukur i longed to Allah for granting me a lot of things that i had never thot ill get myself into. oh i went back to malaysia for the xmas holiday last 20th of december until 5th jan. been busy for the first week for the preparations and praised to Him everything went well walaupun pagi majlis tu i still dengan my mum duk alter baju yang im gonna wear that evening. haha. what an experience. bukak mesin jahit semua lah siap, thank God umi is just good in altering.

i hope u dont mind me spilling a bit about the preparations :) its just one of the best moment that happened in my life and sharing that best moment with all of you is just a pleasure. promise i wont wrote those cheesy meesy words for Mr F. its just about the preparations :)

first of all, sorry for those yang mite feel offended since saya tak mampu nak menjemput ramai orang untuk majlis tu. majlis buat kecil-kecilan je, for families and close friends. insya Allah jodoh panjang umur panjang, surely saya akan panjangkan jemputan untuk semua. doakan eh.

we really put our heart and soul seriously on the preparations adalah pada sebulan terakhir sebelum tarikh nya. sebab tarikh pun duk tukar-tukar since too many things nak diconsider. mana my sister nak orientation lah, my mum dah start sibuk kat skolah baru lah almaklumlah cikgu, and nak consider the suitable date for both families  kan. mula-mula plan 1st jan, then tak jadi. pastu 28th then x jadi lagi then only the final date is set on that 29th. 

hantaran buat sendiri with the helps from my aunties, cousin and saya sendiri buat. well, as for myself tak boleh kata saya buat kot, i more to like menghancurkan. haha. barang hantaran kitorg balik mesia a week before tu lah baru sibuk nak beli then nak adjust itu ini. thank God my aunties dah siapkan half, so balik i just bought few things and put on the ready ones je.

kisah baju, actually i prepared baju kaler very light blue, tempah sendiri design sndr mintak tukang jahit kat jakarta ni tlg jahit. someone yang saya dah biase tempahla. but i dunno, i just got that feeling yang my mum surely takkan agree with the baju tho masa siap tu i send the pic and she said okay, cantik! haha. just imagine, majlis hari ahad, and we went out untuk cari baju ganti is on thursday. punyalah relax, dahla nak cr size sndr susah, berkenan dress, always x cukup panjang T_T last2 nasib baik jumpa satu butik kat semua house, and we got our eyes on dua baju. cant decide which one is better so we bought both! haha. mintak dia alter, nak amik hari sabtu. ahad nak pakai, bijak x?

so hari sabtu tu pegi amik, gile lah org tu alter like seriously fit habis. and i know im not gonna feel comfortable wearing this kind of fit punya baju on that day. cos im the type yang sangatlah suka something yang comfortable. if u noticed, i rarely wear kebaya ke ape, i always prefer that kurung pahang for my raya. then malam tu nak try that baju i dah start grumpy. plus sibuk buat candy buffet sendirinya. can u just imagine. sibuk dia masya Allah.

but i enjoyed! i rasa penat menguruskan majlis sendiri. because we baked cupcakes, do the hantarans, we baked cakes, buying candies. yelah, nak rasa keluar duit, i think i dont really spend that much sbb tak keja lagi duit x banyak, just few rm yang ade je disumbangkan. hee. even the nite before the majlis pun cudnt come out with proper style of tudung and still x suka with the fitness of the baju.

so there u go on that sunday morning, after setting up the candy buffet table, yang asal jadi tu, pastu my mum called me naik atas and ajak alter the baju sbb dia tau anak dia nye muncung bila im not happy with something. haha ;p so dia lah yang duk btolkan the baju sampailah im happy enough to wear it. thank you umi, ure the best! *big love*

berdebar toksah cakap, tangan sejuk gila. haha. teringat masa merisik, first time jumpe mak mr F masa time merisik tu lah. sejuk gila tgn smpai mak dia tanya kenapa sejuk sgt tangan, and im being so polos, relax je jwb "sy gementar makcik" and mak dia ketawa. haha. menda sama lah jd ms bertunang tu :)
 
okay, cukuplah menceceh. maybe some pictures pulak kan. to be honest x banyak sgt gambar tangkap properly, mostly dengan phones and selfie dengan org je. hee. 

on the other note, sincerely from the heart, this is something yang sebenarnya tak pernah saya terfikir would happen this fast. i said yes to the rship last august and who would have thought it'll go this fast but alhamdulillah i do believe that this is the best thing to happen at this moment. thank you Allah, after a heavy rain and some gloomy days (or should i say years?), i finally can start smiling to the rainbow that You gave me. and my biggest hope is that this thing will last till Jannah :)














blend in kan my color with his family? sebenarnya i was shocked jugak to see them with the colors. hihi. but tapelah, dia kata, "baru sweet" ;P

till then. do pray for us. thank you and have a nice day! :)